RINDU NAK RASA SUASANA MERDEKA!

29.8.15

Bismillahirahmanirahim...

Dulu, ingat lagi masa kecik. Tun Mahathir kata akan buat sambutan Hari Merdeka negara dekat Pulau Pinang. Aku kecik lagi masa tu. Tapi satu famili memang excited nak pi. 

Tengok perbarisan. 
Tengok pemimpin negara.
Tengok rakyat yang excited dengan Merdeka.

Cuma rindu nak tengok orang berlumba pasang bendera macam ni. Dulu promosi kaw-kaw nak bagi rakyat rasa jiwa Merdeka. Cuma sekarang promosi kaw-kaw nak selamatkan diri MEREKA.


Hari ni, nak nampak satu kereta ada bendera pun susah.

Yang Rindu
Mohamad Zulhilmi Zulkefli


You Might Also Like

2 kata zulhilmi kiut

  1. btol la weh.. kalau kt johor, x sabar nak tunggu daerah kite jadi tempat perarakan & perbarisan

    skrg dah xde dah sume tu huhuhu

    ReplyDelete
  2. Tahu takpe, sambutan zaman dulu-dulu kala lagi meriah.. ;)

    ReplyDelete