Budak 12 Tahun Capai USD150,000 Dalam Masa 3 Tahun. Video Usahawan Perlu Tonton.

ZULHILMI TEMPOYAK | 3.10.14 | 3 Comments
Bismillahirahmanirahim...


Tak perlu disembunyikan lagi, mesti ramai yang tahu aku tengah memburu jiwa sebagai peniaga sepenuh masa. Jadi sambil aku godek-godek tu aku nampaklah adik gaya wak doyok ni.
Nak dijadikan cerita, aku agak kagum la sebab aku ni pengemar video macam TED. Secara jujurnya aku pon masih belajar dalam dunia perniagaan dan masih menurut rentak idaman. Sooo.. mungkin story ni dapat dijadikan inspirasi untuk aku dan juga usahawan kat luar.
Bakal jutawan Muda, Moziah Bridges hanya berusia 12 tahun. Dia adalah owner kepada syarikat Mo’s Bows. Hasil bacaan aku, jualan dia dah capai USD150,000 dalam masa 3 tahun. Perghhhh... senyum ja kata ko.
Difahamkan jugak, Moziah ni suka bergaya tapi susah nak jumpak tali leher kupu kupu or rerama yang dia suka. Sooooo... dia mintak nenek dia jahitkan. Harga satu rerama ni RM40.
Point dia adalah..!! Setiap masalah adalah peluang. Full Stop.
p/s : Ya Allah.. mudahkanlah kami yang berniaga ini. Curahkan rezeki kepada kami seperti mana engkau curahkan hujan di muka bumi ini. Ameen.
Yang Bakal Jutawan

3 comments:

  1. Salam alaik,lama betei tak datang menjenguk kat sini...dapat juga peluang,akhirnya.. wew,blog berwajah baru...;D

    ReplyDelete
  2. Akak singgah dn follow sini ye..:)

    http://bungakayangan.blogspot.com/

    ReplyDelete

Copyright for Zulhilmi Tempoyak | Design By dikbee | Powered By Blogger