Seminar Dr Azizan Osman - Hidup Luar Biasa

ZULHILMI TEMPOYAK | 30.5.14 | 2 Comments
Bismillahirahmahirahim...

Hidup Biar Luar Biasa. Ramai yang inginkannya tapi tak punya masa untuk belajar dan ketahui caranya. Sebab apa..?? Hidup biar bersederhana..?? Tapi masih mengeluh kenapa hidup porak peranda.

Kisah Biasa Biasa Yang Orang Luar Biasa Akan Baca.

Satu hari, Aku telah diberi peluang untuk hadir dan belajar. Kehidupan orang kaya dan berjaya yang luar biasa. Kadang-kadang semua orang rasa, ehhh.. bilalah nak berubah hidup ni. Hidup orang lain ok je. Aku ni macam ni je. Tetap sama. Antara bosan atau penuh masalah.

Seminar hidup luar biasa bukan program biasa-biasa. Program ni tempat untuk aku rasa tumbukan ke muka. Sebab apa..?? sebab selama ini hanya ada angan-angan dan cita-cita tanpa kenal apa itu tindakan luar biasa untuk beri impak luar biasa.

Ada yang persoal. Alah.. kelas dia beribu kena bayar..!!

Tertanya juga aku. Orang yang masuk universiti hutang ptptn keja apa. Dan hutang tu adakah dah tergerak untuk bayar. Ataupun memang Alhamdulillah ada biasiswa. Kamon men... pergi yang kelas percuma dulu. Dengar dan pelajari. Positif ambil. Cuba duduk tanya diri. Dari sekolah rendah, sekolah menengah sampai pengajian tinggi kita labur untuk apa? 


Aku pernah kenal orang yang tak reti baca. Bayangkan umur 21 tahun jadi cashier. Bila ditanya masa depannya dia hanya kata. Abang.. sapa la saya ni. Baca pun tak reti. Tertanya juga aku dalam diri. Adakah sampai bila pun dia akan bataskan diri. Sebab apa..?? kita punya saudara, ibubapa untuk kita berbakti kembali. Bukan hanya melayan hutang berhari-hari.

Program Seminar Hidup Luar Biasa kali ni ada Afdlin Shauqi - Tauke Pelikat Pant dan Jurulatih Kejayaan No. 1 Asia - Dr. Azizan Osman.

Masih ada 5 Lokasi lagi..!!

Kelantan - 30 May
Shah Alam - 31 May
Penang - 1 Jun
Ipoh & Kuantan

Untuk maklumat lanjut ampa kena layari www.hlb2014.com.
Bertindak sekarang, sebab yang kalau nak sembang sampai bila pun tetap sembang.

p/s: macam angan-angan nak ngorat atin yana la. Tapi tak bertindak. :p

yang luar biasa
@zulhilmitempoyak

2 comments:

  1. Huishh macam best jeee program seminar ni. Paling dekat dengan tempat tinggal ena, Shah Alam atau Ipoh. Tapi shah alam esok la pula. Huaaaaaa kena ke ipohlah nampak gayanya ni

    ReplyDelete

Copyright for Zulhilmi Tempoyak | Design By dikbee | Powered By Blogger