Kisah Orang Semalam.

ZULHILMI TEMPOYAK | 7.4.14 | 20 Comments
Bismillahirahmanirahim...


Cerita Yang Entah Ada Orang Baca.

Dikala tangan laju menaip whatsapp dengan mengacah-acah whatsapp dengan awek. Dikala bibir mengukir senyuman dikala menaip whatsapp dengan mengacah-acah whatsapp dengan awek. Dikala mata tak lepas dari renungan menaip whatsapp dengan mengacah-acah whatsapp dengan awek.

Ada satu kisah. Kisah seorang gadis yang luar biasa hebat pada usia 22 tahun. Dia baring dan berani bercerita. Ceritanya bermula bila di termimpikan orang tua. Ibu dan ayahnya. Termimpi berada di dalam tempat selesa, perut ibunya. Wahhh.. indah, sangat selesa.

Gambaran dia menendang-nendang perut ibunya. Sambil ibunya sering menggosok. Meredakan jiwa. Gadis ni turut dengar suara ayahnya membisik.
"Anak abah cepat keluar ye sayang. Mama dah beli baju banyak untuk adik." - sambil kucupan abahnya singgah ke perut mama.
Semua gembira saat bila dia keluar. Saat saudara menanti dengan harapan dan kenangan. Saat kanak-kanak yang mengembirakan.

Selepas penceritaan, dia berkata. Lega dapat bertemu ibu bapa yang sudah tiada. Tapi dia dapat rasa mama abah memeluk dan mencium tubuh kuat ini dengan senyuman manis. MasyaAllah... Tersentap aku... 

Rupanya abah dan mamanya sudah tiada. Tapi hari ini 22 tahun dia berstatus general manager dengan gaya yang sangat matured dan senyuman yang sentiasa terukir gembira.

AMAZING...!!!!

Jangan tanya diri adakah aku cukup kuat jika berada di tempatnya. Tanya diri.. adakah sudah bersedia ditempatnya atau terus bertemuNya.

Percayalah... banyak lagi ceritera di luar sana yang lebih hebat. Cerita ini hanya di depan mata untuk aku kenal apa itu istilah menjadi dewasa.

Cerita hanyalah cerita. Bagaiman ia beri kesan pada kita. Untuk hidup lebih luar biasa. 

orang luar biasa
@zulhilmitempoyak



20 comments:

  1. kita kena bersedia untuk meninggalkan dan ditinggalkan...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum zul. Allahuakbar. sedihnya baca... singgah menabung social media minds ~~~

    ReplyDelete
  3. In syaa Allah... Beriman dengan qada' dan qadar Allah SWT. Huuu

    ReplyDelete
  4. kadangkala perlu kesusahan dan kesedihan untuk menjadi pemangkin diri menjadi hebat.

    ReplyDelete
  5. Tidak semua akan mengalami kesusahan yang berpanjangan.. Kita Islam wajib percaya ketentuan-Nya.. :)

    ReplyDelete
  6. Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya...

    ReplyDelete
  7. kagum! bukan mudah nak membina hidup seorang diri.

    ReplyDelete
  8. apa yang telah Allah aturkan dalam hidup kita pastinya yang terbaik..

    ReplyDelete
  9. gadis tu tabah smpai dia blh harungi segalanya..kagum :')

    ReplyDelete
  10. sedih nya..bersedia atau tidak itu lah sebenarnya tujuan hidup kita..hidup untuk mati...

    ReplyDelete
  11. seoarang yg tabah...sedangkan dia blh hidup dengan sendirinya, apalagi kita.yakinlah bahawa ada lagi orng yng berkeadaan susah..

    p/s always kena ready utk menemuinya

    ReplyDelete
  12. cerita yg hebat.. sedih pun ada.. semangat untuk berjaya tidak kira apa pun dugaan dan rintangan.

    ReplyDelete
  13. kagum dengan ketabahan gadis itu..kehidupan kita telah diaturkan dan semuanya adalah untuk kebaikan kita :)

    ReplyDelete
  14. mungkin sebab itu yang menjadikan seorang yang tabah dan mature.

    ReplyDelete
  15. Sedih.. kuat dan tabahnya gadis tu.. huhu

    ReplyDelete

Copyright for Zulhilmi Tempoyak | Design By dikbee | Powered By Blogger