Aku Moto Kriss

ZULHILMI TEMPOYAK | 10.12.12 | 51 Comments
Bismillahirahmanirahim...

Aku sebijik moto Kriss biru. Ber "cc" kan 100 sahaja. Memiliki tuan yang kacak dan digilai wanita. Tuan ku secara tidak rasmi bernama mohamad zulhilmi zulkefli yang masih single dan berumur 22 tahun. Sekarang ni aku nak bercerita pasal aku ye. Bukan tuan aku. 
Tak malu punya tuan nak promote diri sendiri...!!
Aku si moto kriss biru sebenarnya adalah milik sepupu kepada zulhilmi. Secara sah dan rasminya kerana geran moto masih diatas nama wanita itu. Tuan aku sebelum zulhilmi ni sangat baik. Aku sangat menyukainya kerana dia menjaga aku lebih baik dari zulhilmi menjaga aku. Tapi sayang dia dah berkahwin. Hancur remuk hatiku.

gambar sepupu aku
Tiba-tiba kini aku terasa bahagia ketika bersama zulhilmi. Setiap hari aku akan ditungganginya. Dia membawa aku dengan begitu megah. Tapi dia patut tahu yang aku juga punya penat sebab bawak 100kg berat beliau setiap hari. Minyak hitam 4T pon letak yang sepuloh henget punya. Kedekut punya tuan. Nasib baik SDII telah mengurangkan berat beliau kepada 80kg. Hehehe...

Aku pernah mengalami panas dan hujan bersama-sama zulhilmi. Akibat kelajuan aku, aku si kriss biru pernah mengalami kemalangan bersama tuan aku. Patah tengkuk aku dah tayar hilang entah kemana. Kata orang tua-tua, cubit paha kanan paha kiri terasa. Tuan aku patah bahu kiri dan aku patah tengkuk kiri kanan. Badan aku dan tuan aku calar balar. Habes ada parut hingga hari ini.

Macam member aku la
Tuan aku sering membawa kawan-kawannya bersama munungga aku. Tapi tertanya-tanya juga aku adakah tuan aku ini seorang gay. Kerana sehingga hari ini beliau masih tidak membonceng seorang wanita pon. Adakah khas untuk bini-bini beliau sahaja..? 

Yang lebih menyakitkan hati. Sampai hari ni dia masih tidak mengantikan sidemirror aku yang patah di midvalley ni. Hanya membalutkan selepentep saja. Beli baju beribu boleh tapi nak tukar sidemirror sepuluh henget pon kedekut. pui...!!

Aku akhiri kalam aku ini dengan memohon ampa pohon la tuan aku zulhilmi ni supaya bleh cuci aku yang dah 3 bulan tak basuh. Bayangkanlah setiap hari dia duduk atas aku. Soo.. bau apa yang lekat dekat aku ni...? Hahaha... bau tuuuuttttttt...
Akulah Moto Kriss biru yang super duber laju.
btw. Aku di dalam cerpen ini adalah Moto Kriss Biru yang laju. hehehe...

cerpen terindah
@hilmitempoyak

51 comments:

  1. Hai Kriss biru ^ ^ Sabar yea , kalau nak layanan lebih special , suruh tuan awak rajin2 kan diri basuh moto , kalau dia taknak , awak bule mogok setahun ==' * JK *

    ReplyDelete
  2. HAHA...hebatlah motor kriss boleh taip entry.Gud! Mudaha2n dibukakan pintu hati tuan motor utk mmbasuhnya 3 kali sehari..hahaha

    ReplyDelete
  3. moto kriss yg sungguh penyabar ;D

    ReplyDelete
  4. kesian moto nih....gila kijam ar tuan dia!

    ReplyDelete
  5. sayang.
    mohon jangan bawak wanita reramai atas motor tuh.
    huh!

    ReplyDelete
  6. jangan bawak motor laju laju tahu. kata motor kepada tuannya

    ReplyDelete
  7. Ya Allah awak ni kris biru ke?saya pn kriss biru.kita..kita.. adik bradik ke??Uuuuu~

    ReplyDelete
  8. Sian kriss biru ni. Terpaksa berdoa utk mintak kena basuh dgn tuan moto dia. Jgn sampai bau tempoyak. Dah la side mirror patah. Ish..ish.. Guna minyak enjin rm10 plak tu. Nasib dia la...

    ReplyDelete
  9. sy pun jarang2 cuci moto..nasib laa moto dlm tuan mcm nih...hehe

    ReplyDelete
  10. woitt puji diri sendiri nmpk? wek wek :P

    ReplyDelete
  11. ha3....kriss biru sama ngan remy...motor pertama yg dibeli tahun 1999.....masih berjasa hingga kini.....tapi dia suka dok kat kampung.......temankan ayah remy....

    ReplyDelete
  12. sy pon ada moto kris jugak..tapi nak reput dah pon..hahaha

    ReplyDelete
  13. kasian motor kriss biru yang laju. mmh semoga tuanmu menyedari kesilapannya dan tidak akan mengulanginya lagi. :p

    OMG this seriously made me laugh out loud!

    ReplyDelete
  14. kesian kriss biru.. basuh la.. haha

    ReplyDelete
  15. ko mesti suka kentut atas moto kan bro ahahhahaha

    ReplyDelete
  16. Kesian kriss biru. Hehe. Bila nak ganti side mirror tu?

    ReplyDelete
  17. ololo manja pulak kriss biru ni...

    ReplyDelete
  18. hahahaha... 3 bulan tak berbasuh..senasib dengan motor aku.hahahaha

    ReplyDelete
  19. moto biru ni pandai guna laptop aku x gtau kn...

    ReplyDelete
  20. kahkah hilang tayar . takley blahh -.-

    ReplyDelete
  21. kahkah hilang tayar . takley blahh -.-

    ReplyDelete
  22. penyabar sangat krissss biru nie. lol.

    ReplyDelete


  23. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  24. woit...emy...sian motor emy tau... jaga lah leklok..klau kak rina tengok,pengsan dia....mak tau ke emy eksiden tu....?

    ReplyDelete
  25. Lagi satu...moto kriss tu kena sedar tuan dia memang xkan bawa mana2 pompuan pun naik dia...bini tuan dia nanti pun x mungkin akan naik dia....pa kelas bawa awek naik moto kriss yg dah buruk...jatuh lah standard tuan dia...bukan tuan dia ja...awek2 tu pun x hingin nak naik dia....

    ReplyDelete
  26. haha
    tu peringatan kt tuan dieee
    p basuh mtr pelis
    hahaa

    ReplyDelete
  27. memang teribdah sangat cerpen ni. Hahaha. Kesian si kriss biru.. ekekeke

    ReplyDelete
  28. teruk betul tuan ang kan kriss biru.. gua simpati dengan lu kriss biru.. gua doakan supaya tuan lu si zulhilmi tu terbuka hati untuk memelihara lu dengan seadilnya. :P

    ReplyDelete
  29. haha! awak. teringat pula karangan macam ni macam karangan 'aku sebatang pensel' and so on. berbakat. hahahahahhaha!

    ReplyDelete
  30. mohon apdettt sayang.
    lallalala~

    ReplyDelete
  31. haha. moto kriss tu taip kena puji tuan dia, nnt tuan dia bmnja minyak kan bro. hehe

    ReplyDelete
  32. hahaha.. puas kena kutuk tuan dia dek moto ni

    ReplyDelete
  33. mohon cuci motor. kesian dia aku tgk, x tahan bau hang.

    ReplyDelete
  34. nak ngorat moto kriss biru tu boleh?hahaha

    ReplyDelete
  35. salam dr mini segmen klik nuff..done..jom klik nuff sha ya

    ReplyDelete
  36. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Saat terjatuh, jangan lupa bahwa engkau pernah berdiri;Saat berduka,jangan lupa bahwa engkau pernah bahagia.Bangunlah,kamu pasti bisa.

    ReplyDelete
  37. jaga moto kriss leklokkkkkkkkkkkkkkkkkk :D

    ReplyDelete
  38. teringat darjah 6 selalu karangan aku sebatang pensil, aku sebuah kereta... hahaha " Memiliki tuan yang kacak dan digilai wanita " ? amboi. pandai amik kesempatan naik lif tekan sendiri naaa ? hahaha

    ReplyDelete
  39. bagus karangan ni, cikgu kasi markah 100 peratus la..tp kena banja cikgu mam KFC bolehh? huhuhuh

    ReplyDelete
  40. kesian nasib si moto kriss, mohon kau cuci la dia, dan mohon tukar sidemirror baru ..:P

    ReplyDelete
  41. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Kebaikan hati lebih penting dari kebijaksanaan, dan menyadari hal ini adalah awal dari kebijaksanaan tersebut.

    ReplyDelete
  42. si motor kriss biru yg byk berjasa... hehe

    ReplyDelete
  43. hai kriss biru..

    tuan kamu bkn kedekut..berjimat je tu..untuk bini-bini dia..bnyk belanja :)

    ReplyDelete
  44. Sian awak moto.. Kejam sgt tuan awak tu.. Tak gheti nak basuh ke hapa.haha

    ReplyDelete

Copyright for Zulhilmi Tempoyak | Design By dikbee | Powered By Blogger