Lets Pray For GAZA

ZULHILMI TEMPOYAK | 16.11.12 | 24 Comments
Bismillahirahmanirahim...

mereka kata mereka melancarkan serangan hanya ke atas militan. tapi aku hanya melihat bungkusan kain putih yang membaluti tubuh kecil seorang anak. #freeGaza

Rasulullah SAW bersabda:“Sentiasa akan ada sekelompok dari umatku yang sentiasa berjuang bersama-sama kebenaran, mencabar dan menentang musuh-musuh mereka. Musuh-musuh mereka tidak dapat memberi mudarat kepada mereka sehingga Allah mendatangkan keputusannya. Mereka tetap dalam keadaan demikian.” Maka para sahabat bertanya,”Dimanakah mereka?” Jawab Rasulullah, ” Di Baitul Maqdis dan sekitarnya”.(Riwayat Bukhari).


Sedang kita bergembira ada saudara kita yang bersengketa. Bukan mempertahankan hak tapi mempertahankan negara dan agama. Di mana kita untuk mereka. Di mana kita bila kita akan ditanya. Sampai bila kita hanya nak berdiam, tinggikan suara bila tertawa. Sampai bila kita nak menyumbang untuk membunuh mereka.


Walaupun post ni nampak macam agak puitis. Tapi aku tengah surius ye. Ayuh... mari kita berdoa, berikan sumbangan kepada mereka kerana mereka mempertahankan suatu bukan sesuatu.


lets pray for Gaza.
@hilmitempoyak

24 comments:

  1. betul.aku terkedu semalam dengar berita Israel membedil kawasan penempatan masyarakat Plestine. Ya Allah kalaulah aku ada superpower akan aku hancurkan segenap isi bumi Israil di serata dunia

    ReplyDelete
  2. Mereka tembak sedara2 kita dgn peluru, jom kita tembak doa pulak untuk saudara2 seislam kita di sana.. :(

    ReplyDelete
  3. sedih bila jadi macam ni.. always pray for gaza!!

    ReplyDelete
  4. jom, lets pray for gaza.
    moga-moga dgn doa kita mampu menyelamatkan saudara Islam kita d sana..

    ReplyDelete
  5. ya Allah selamatkan lah mereka.. kanak2 xberdosa pun terbunuh....

    ReplyDelete
  6. makin lama zionis ni makin melampau.. memang cilaka la dorang ni.. aku sebenarnya tertanya2 bila agaknya negara2 arab dan negara2 islam lain akan bersatu dan meranapkan terus zionis ni.. sampai bila negara2 islam lain nak diam..

    ReplyDelete
  7. Pengurus Tinggi McDonald sendiri ada ckp yg McDonald tak ada menyalurkan mane2 dana ke israel atau yahudi sebagai duit untuk membeli bom ke apa so kite tak payah percaya sgt pasal boikot2 nih tp ape2 pun berhati2 jelah kot2 lah betul ke apa kan :/

    ReplyDelete
  8. makin lama zionis ni makin melampau hmm

    ReplyDelete
  9. Sama2 la kita berdoa dan terus berdoa. Semoga saudara kte di sana di beri kekuatan dan di lindungi ALLAH.

    sadis tgk kanak2 yg x berdosa turut terbunuh..

    ReplyDelete
  10. Please save the kids & the peoples in Gaza..for the sake of Islam & humanity..plz together pray for them,may Allah bless them.. #Pray For Gaza <3

    ReplyDelete
  11. sama2 la kia doakan , boikot pun satu usaha jugak .

    ReplyDelete
  12. hati neh rasa terkedu, sayu sgt bila tengok mayat2 bayi tersebut.....

    ReplyDelete
  13. Moga saudara kita dilindungi Allah

    ReplyDelete
  14. ini bukan perang , palestine xder tentera pon skang.. :(

    ReplyDelete
  15. yeahhh ayuh. slps solat mesti doa rasa sebak plak

    ReplyDelete
  16. marilah kita doakan moga allh lindunggi mereka dari musuh2 durjana tuh. amin

    ReplyDelete
  17. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  18. hanya doa kita mengiringi keselamatan mereka! insyaAllah semuanya akan selamat. aminn. :)

    ReplyDelete
  19. setiap kali mendengar berita saudara kita berada di gaza, aku sedih. mcd? aku dah lama tak jejak kaki dekat mcd sebab memang aku tak minat mcd -_-" marilah kita doa agar mereka dilindungi Allah s.w.t

    ReplyDelete
  20. lats pray for them, sedey mendengar kisah dari jauh..

    ReplyDelete
  21. mahu melihat dr jauh n doa kan yg terbaik untuk mreka

    ReplyDelete
  22. Sekarang derma dengan SMS pon boleh, http://studioous.blogspot.com/2012/11/help-them-now.html

    ReplyDelete

Copyright for Zulhilmi Tempoyak | Design By dikbee | Powered By Blogger