Di mana KITA?

14.8.12

Bismillahirahmanirahim.

Terdetik jugak di hati nak tulis. Tapi tak tau kat mana nak mula. Hati rasa ngilu, akal rasa pilu, hari-hari rasa sayang hei. Matahari semakin meninggi. Burung berkicauan tapi tak dengar sampai sini. Terdengar housemate mengosok baju. Terbau daki ketiak tak mandi lagi. Tertengok video yang makin ngeri. Hmmmm... sedap jugak aku bermadah pagi ni.

Korang tengok, hayati, nikmati, terokai tak video aku post ni. Inilah video lawak, video politik, video ekonomi, video sosial, video ngeri, video sensasi. Walaupun mungkin sebahagian dah pernah tonton. Tonton lagi...

Mana yang lawak, politik, ekonomi, sosial, ngeri dan sensasinya..?? Lawak jugak sebab nak rompak tapi tak balik modal. Yela kalau korang tengok elok-elok, bajet nak balik beli pisau, beli cap, beli sweater. Fuh... banyak makan modal tu. Buang masa buang duit je kan. Nak belatih taekwando lagi.
Tapi lagi Lawak jugak la kalau kita tak meremang bulu roma masa tengok.
Persoalan sekarang, adakah kehidupan kita terlalu mengejar kapitalis ataupun terlalu mengejar perasaan ingin bergaya diluar kemampuan kita. Ni belum kira merompak nak beli dadah ke apa ni. Mengapa mereka merompak? Adakah Menteri-menteri kita akan tonton video ini? Adakah perompak jugak mereka berlima ni saja dalam Malaysia ni? Jadi ini peranan kita.

Ini bukan masalah kecil der sampai tak perlu tahu. Ini pembawakan aset kehadapan negara Malaysia. Kalau kecik dah diasuh merompak besar-besar macamana? Haaa... tengok ayat aku pun dah macam ahli... dah.

Jadi mari kita bersama bertindak. Jaga ahli keluarga masih-masih yang mana dalam kelompok yang kecik. InsyaAllah kalau semua saling menjaga dengan kasih sayang dan sifat ambil berat. Kejadian begini dapat dikurangkan.

Kesian jugak kalau dihayati. tak pasal-pasal mamat jaga cc tu dicabul. 5 lawan 1 kan? Boleh la adik-adik nak tunjuk hebat. haaa... geram aku sampai seminggu tak update blog. hee...

Persoalan hidup jugak, kenapa dah setahun nuffnang aku dok RM15 ja. Hmmm....

haaa... geram-geram jugak. jangan lupa hantar kad raya kat aku na. alamat kat bawah ye. biar muka tak malu asal tetap hensem. hahahaha... ni memang tak malu.

yang terseksa batin
@hilmitempoyak

You Might Also Like

30 kata zulhilmi kiut

  1. huisyh, makin menjadi jadi zaman sekarang ni. Moh kita memerapkan diri di rumah (eh, rumah pun tak selamat kot).

    ReplyDelete
  2. Budak budak zaman sekarang , fikir pendek jea tue . haih . moga kita dijauhkan masalah2 macam tue .

    ReplyDelete
  3. KIRA UNTUNG LA ADA 15 DARI TAK GERAK LANGSUNG KAN??HEHEHE

    SELAMAT HARI RAYA!!

    *TERCAPS LOCK LAK..HEHEHE

    ReplyDelete
  4. melampau la budak2 sekarang.. mane silapnya anak2 jadi camni kan.. ya Allah jauhkan anak2/generasi kita dari buat perkara jenayah camni..

    ReplyDelete
  5. budak hingusan.. kecik2 nyusahkan org :P

    ReplyDelete
  6. haishhh.. budak skrg mmg suka menyusahkn org

    ReplyDelete
  7. pehh macam bodoh je wa tngok bebudak ni..ak pro langsung.haish kena sunat buat kali kedua nmpknya =,=

    ReplyDelete
  8. takut nak hidup kat dunia ni lagi. tak selamat.

    ReplyDelete
  9. makin seram duduk zaman sekarang, eh? eh? :p

    ReplyDelete
  10. pernah tgk video ni kat blog serius. mmg teruk diorang ni. vid yg lg satu lg teruk.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. bawak2 lah mengucap dik oi..doakan jelah dorang ni terima hidayah

    ReplyDelete
  13. haihh
    dorang belajar dari mana la nih
    ganas nyaaa

    ReplyDelete
  14. zulhilmi tempoyak~~~


    apa punya kata-kata tuh " biar muka tak malu asal tetap ensem???"

    hahahahaha..

    selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  15. scary beteii . nampak dari tepi muke tu macam baik je tapii =='

    ReplyDelete
  16. masalah budak2 sekarang yang terlalu terikut2 dan rasa bangga bila melakukan kesalahan.pada mereka kelainan itu yang buat mereka diperhatikan dan xsalah aku katakan mereka tu attention seekers

    eh aku dah mood raya ni, aku nak ucap selamat hari raya ye zul :)

    ReplyDelete
  17. anak kalo salah didik cam tu la jadi nya

    ReplyDelete
  18. otak diorang fikir cara paaaling senang nak dapat duit. merompak, mencuri, menyamun, meragut, merembat. tahu tahu je gedebuk ! 1000 dalam tangan. kita yang masih berfikiran waras, logik dan berperikemanusiaan ni, berhempas-pulas, berpatah-riuk nak cari 50hengget pun. tak boleh salahkan mak bapak jugak. sekali tengok makbapak pak ustad, menteri, pengetua. haa. hape nak cakap ? sendiri mau ingat laa jawabnye.


    *aah. entry tu taip punya taip punya taip. sekali tengok dah nak 4bulan peram. hehe. tq singgah.

    ReplyDelete
  19. dorang pikir duet express je.. tu psl merompak bagai..

    ReplyDelete
  20. ehem2

    selamat hari raya :) maaf zahir batin ^^

    ReplyDelete
  21. tanak tgk >.< x suka tgk vid mcm ne, suka tgk video yg kiut2 jer haha. salamat ary raya ^^

    ReplyDelete
  22. dunia.

    makin lupus dibunuh manusia.

    dill.

    ReplyDelete